Ja en nee. Van de krachttraining val je wel iets af vwb vetpercentage, maar neemt de spiermassa toe. Met duurtraining (fietsen lopen roeien) val je meer af.

Van de sauna val je ook af in gewicht, maar wat je verliest is alleen vocht. Omdat ook dat gewicht heeft val je tijdelijk af.

Het is niet zo dat je met de combinatie training <> sauna méér afvalt dan met de afzonderlijke onderdelen. Ze hebben dus geen merkbaar aanvullend effect op elkaar.

Je zou de theorie dat je spieren warmer blijven en de bloedsomloop sneller gaat door de warmte nog kunnen onderzoeken, maar ik verwacht geen meetbaar resultaat.
13 jaar geleden
Van krachttraining van je niet af maar wordt zwaarder, spierweefsels is immers zwaarder dan vetweefsel. Alleen is spierweefsel natuurlijk stukken beter om te hebben dan vetweefels. In sauna's verlies je geen gram vet, wel vocht wat je weer moet aanvullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet wel eens dat als mensen voor een gevecht (boksers, etc.) in de sauna gaan fietsen om snel gewicht te verliezen zodat ze nog in de gewichtsklasse vallen. Dit is echter maar voor eventjes, wanneer je weer gaat drinken of gewoon gaat eten komt het er zo weer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cool dank je wel